Wednesday, March 10, 2010

SPM..yg lalu..dah 2 tahun dah lepas...

bercakap psl result spm yang nak keluar esk....aku nak ucapkan gudluck to all student spm 2009...terutamenye kat skola aku...SMK Saujana Impian...hahaha...wlpn skola tu xbeberape famous mcm skola laen, tapi skola tu telah melahirkan aku...hahaha...ayat xleh blah...

ok pasal result kan, sejak berkurun lamenye, ade jenis2 manusia yg suke merahsiekan result dan menipu result mereka...bukan mnipu ape, menipu daripada member2 nye....kalo yg xbgtau tu xpelah...ni yg duk heboh2 die dapat bgus, padahal haprak...knp aku ckp camni?? sbnrnye, member aku ade yg berperangai mcm ni....result xdelah gempak mane pn, tapi duk heboh yg katenye die dapat 7A1...padahal xde A pn....selepas beberape bulan kiteorg dpt tau, die still lagi buat bodoh, n buat2 xtau yg kiteorg dah tau perkare sbnr...ni lah manusie yg xsedar diri...bukan nak mengutuk, tapi geram...mcm aku, result xgempak pn, tapi terime je result tu seadanya....dapt jgk masuk U...xyah nak tipu2....tapi akhirnye, budak tu xdpt masuk mane2 pn, masuk stpm pn x...kesian die....jahat nye aku nie...bukan ape, jadikan pedoman, jgn lah nak menipu, kalo xnak org tau, jgn bgtau org...susah ape...

ok, tadi cite pasal bdak menipu result, ni cite pasal budak yg pandai disekolah( katenye ), tapi tidak di U....ni pn pasal member aku gak...die kate die dapat A1 dlm addmath mase spm, kiteorg pn malas nak check...watpe nak sebok2 hal org...bdak tu dpt lah masuk satu program kat uitm ni yg agak susah lah katenye...die duk sibuk kate program die sgt lah susah....ooo, maksudnye, dia budak pandai, sbb tu die dapat masuk program susah....piiiirahhh....result hancur...xde maknenye....ok, mgkin mase skolah die pandai dan ke-ego-an nye melambung2 tinggi sbb addmath A1...mgkin over confident kot....xtau lah aku...tapi smpai skg, kalo cite ape2, duk ungkit addmath die A1...aku ngan bdak2 laen dah malas nak dgr...

moral of the story = jgn lah gelabah bile dpt result bagus....xyah nak riak2...seriusly, masuk U adelah sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt berbeza daripada skolah...ade org yg pandai di skolah, hancur di U, ade org xpandai kat skolah,pandai di U, ade org boleh excel due2....alhamdullilah...so, kalo dpt result excellent, alhamdullilah, dpt result kureng pn alhamdullilah....spm tu just pembuke pintu ke U...U is a different situation n environment....

p/s = aku ckp2 pasal org ni, aku pn bukan bgus sgt di skolah dan di U...aku just budak biase yg suke memerhati gelagat manusia...at least, aku xpernah nak menipu result...sbb, watpe aku nak tipu...the truth always come out...setakat ni, aku masih ber-alhamdullilah dgn pencapaian aku...aku xdpt nak capai sume tu kalo xde member2 yg amat supportive (yod,jiha,aja,sarah,tot,ain,anhidz,kerol,sabrina)....ade yg tertinggal ke?? sorry...n last but not least, my family....hahaha.....

# kpd budak tu, xperlu nak menunjuk...ingat kau ade hal dgn aku lagi yg xsetel...ckp lah ape ko nak ckp, tapi tlg lah berubah...

No comments: